Miód propolisowy, panaceum na choroby

By | 02:02 4 komentarze
Gdy za oknami  szaro, buro a za każdym kątem czai się choroba to sięgam po mój miodek propolisowy. Jest to nadzwyczaj silna mikstura, która działa jak antybiotyk. Jest niezwykle pomocny przy wszelkich przeziębieniach, grypach. Zażywany dwa razy dziennie po 1 łyżeczce działa uodparniająco na wszelkie wirusy i bakterie.   Oczywiście nie wymyśliłam tego sama ;) Dowiedziałam się o nim z programu "Drogowskazy zdrowia" które prowadziła znana, polska zielarka Stefania Korżawska.
 

Przygotowanie tego miodu jest dziecinnie proste,  wystarczy tak ja pokazałam to na zdjęciu ok 3/4 słoika miodu i dolać ok. 2 cm nalewki propolisowej. Wszystko dokładnie wymieszać. Konsystencja zależy od użytego miodu. Na zdjęciu mam miód lejący, ale kolejne słoiczki robiłam z miodu bardzo już skrystalizowanego. Zawsze jednak produkt końcowy jest lejący. W przypadku miodu scukrzonego - są w nim wyczuwalne drobinki, ale mi to nie przeszkadza. 
W smaku jest wg. mnie przepyszny to też podjadam go sobie w ciągu dnia kilka razy.


Propolis kupicie w aptekach, sklepach zielarskich lub tak jak ja możecie zrobić go samemu w domu.

Przepis na propolis:
Wsypujemy 10 dag kitu pszczelego  do butelki z ciemnego szkła a następnie zalewamy 0,5 l spirytusem 95 %. 
Mieszamy, szczelnie zamykamy butelkę i odstawiamy na dwa tygodnie, najlepiej w ciemne miejsce i pamiętamy , aby codziennie wstrząsnąć butelką. 
Po tym czasie gotową nalewką najlepiej przelać do mniejszych buteleczek i trzymać w ciemnym i chłodnym miejscu.





Propolis, to lepka, żywiczna substancja o barwie brunatnej, zielonkawej. Słowo propolis w języku Greckim oznacza "przedmurze miasta". Propolis jest używany przez pszczoły do pokrywania nim wszelkich elementów wewnętrznych ula, uszczelniania gniazda. Czynią tak, aby zabezpieczyć rodzinę pszczelą przed bakteriami, zakażeniami, pleśniami i innymi mikroorganizmami. Pszczoły wykorzystują tu właściwości silnie bakteriobójcze i bakteriostatyczne propolisu.
Propolis wytwarzany jest przez pszczoły głównie z substancji żywicznych zebranych z pączków niektórych drzew. Młode pączki drzew pokryte są balsamem chroniącym je przed bakteriami, roztoczami, grzybami, owadami itd. To ewolucyjne przystosowanie,warunek przetrwania rośliny. Pszczoły nauczyły się wykorzystywać substancje pokrywające pączki do swoich celów, zbierając je i znosząc do ula.         źródło: http://www.pasieka.rostkowski.info
kit pszczeli , źródło: google
Dokładnie o miodzie propolisowym opowiada Pani Stefanie w filmiku klik
Nowszy post Starszy post Strona główna

4 komentarze: