Placek na maślance

By | 04:44 Zostaw komentarz
Kolejny przepis który dostałam - powiedzmy szczerze wyłudziłam :) od mojej teściowej. Jej przepisy są zawsze szczere dane więc mam 100% pewność, że się udadzą. Ten przepis jest szybki, tani i bardzo dobry - rodzinka była zachwycona - placuszek zniknął w piorunującym tempie - chociaż mój mąż nie był po taką euforią - stwierdził , że woli tort węgierski i już - no cóż nie wie co stracił. Placuszek ten piekłam już kilka razy.

Składniki:
2,5 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1 szklanka maślanki
1/2 szklanki oliwy
3 jaja
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Jajka ubić z cukrem na puszystą  masę, dodać olej, potem maślankę , proszek do pieczenia i na końcu mąkę  - i gotowe :)
wylać na posmarowaną tłuszczem i posypaną mąką blachę
Na wierzch wyłożyć owoce - ja poukładałam jabłka  - oczywiście od teściowej  :)
na jabłka kruszonkę, którą robię tak:
10 łyżek oliwy
10 łyżek cukru
10 łyżek mąki - wymieszać i gotowe

Wkładamy do nagrzanego do 170 st piekarnika i piec do zrumienienia.

SMACZNEGO :)

Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: