Schab z pończochy czyli wędlina dojrzewajaca

By | 01:41 Zostaw komentarz
Kupnych wędlin, które następnego dnia są obślizgłe nie kupuję. Mam już ich szczerze dosyć i od dłuższego już czasu wędliny robię sama. Przepis na suszony schab znalazłam w internecie, ale troszkę go zmodyfikowałam, tzn. zlikwidowałam sol peklową i dodałam własne przyprawy. Prezentuje się wspaniale, cudownie smakuje (jak ktoś lubi wędliny dojrzewające) i da się kroić w bardzo cienkie plasterki.



Czas przygotowania także wydłużyłam, czyli cały proces u mnie trwa przeszło tydzień. Wędlinę przygotowuję ze schabu lub z czystej polędwicy, która według mnie jest lepsza. Jednak jest mniejszych gabarytów więc  ilość składników )szczególnie soli musi być mniejsza)

Kupuję ładny kawałek schabu bez kości, wycinam  białe błonki i dokładnie myję i osuszam ręcznikiem papierowym.


SKŁADNIKI
  • ok. 1 kg schaby wieprzowego
  • 1/3 szk. cukru drobnego
  • 1/4 szk. soli kamiennej
  • 2 łyżeczki suszonego oregano
  • 0,5  łyżeczki papryki wędzonej 
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej 
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • 0,5 łyżeczki czosnku suszonego
  • 0,5 łyżeczki pieprzu cayenne 
  • 1 łyżeczka czosnku niedźwiedziego
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich


Schab nacieram dokładnie cukrem i wkładam do lodówki na 2 dni. Schab puści dużo soku i stanie się twardszy.

Następnie myję schab, osuszam i nacieram tym razem solą kuchenną - wstawiam do lodówki na kolejne 2 dni

Po tym czasie znowu powtórka z rozrywki: myję i osuszam schab i nacieram mieszanką w/w przypraw, wkładam do lodówki na 2 dni

Tym razem już niczego nie myję tylko wkładam schab do nowej !!! podkolanówki i wieszam w kuchni. Okropnie się bałam, że mięso zwyczajnie w świecie się zepsuje - nic z tych rzeczy - w ogrzewanym pomieszczeniu wisi i nic mu nie jest - pięknie się osusza, nabiera smaczku i kusi. Powinien wisieć około tygodnia, jednak u nas już po 5 dniach jest w lodówce. Wcześniej są praktycznie codziennie próby, czy może już. Oczywiście taki zniecierpliwiony jest mój mąż :)




Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: