Bułeczki pszenne, jak z piekarni - pyszne i łatwe

By | 14:47 Zostaw komentarz
W obecnej sytuacji nie wychodzę z domu i tym samym bawię się w "domową piekarnię" Chleb żytni na zakwasie mam już opracowany do perfekcji - przepis tutaj, ale moja rodzina, szczególnie, syn uwielbiają bułki pszenne. Poszperałam w internecie i próbowałam swoich sił. Nie wszystko wychodziło tak, jak chciałam. Bułki nie wyrastały, były twarde i bardzo nie smaczne. Jednak w końcu się udało - znalazłam przepis idealny!!!  Nie będę pisać, że to mój przepis, bo tak nie jest - cały, słowo w słowo, pochodzi z bloga Ania gotuje - klik




Czas pieczenia: 15 minut
Ilość porcji: 12 bułek średnicy 10 cm
Składniki:
  • 7 g suchych drożdży lub 20 g świeżych
  • 400 g mąki - najlepiej typ. 550
  • po łyżeczce cukru i soli
  • 1 szklanka ciepłej wody - 250 ml
  • łyżka oliwy z oliwek do ciasta + około 20 ml oliwy
  • 2 łyżki sezamu

Bułeczki

Z przepisu wychodzi około 12 sztuk średnicy 10 cm.
Szklanka ma u mnie pojemność 250 ml.
Drożdże, cukier oraz 50 ml wody umieść w wysokim naczyniu. Wymieszaj i przykryj na kilka minut ściereczką lub ręcznikiem papierowym. Wybierz ciepłe i nieprzewiewne miejsce. Warto wcześniej nagrzać lekko piekarnik do temperatury nie wyższej niż 40 stopni. W takich warunkach zaczyn bardzo szybko zacznie się pienić. Tak samo postępuj w przypadku drożdży świeżych.

Do dużej miski wsyp mąkę, sól, olej oraz buzujące drożdże i resztę wody. Ciasto wyrabiaj ręcznie kilka minut, aż powstanie z niego zwarta kula odchodząca w całości od brzegów miski. Kulę ciasta zostaw w misce przykrytej ściereczką na 30 minut. Tutaj również polecam sposób na lekko ciepły piekarnik. Po tym czasie wyjmij ciasto na obsypany mąką blat i wyrabiaj kilak minut.
Nagrzewaj piekarnik na 250 stopni. Ciasto podziel na 12 równych kawałków. Wyrób każdy na kulkę. Na miseczkę wylej 20 ml oliwy i namocz w niej palce dłoni. Każdą bułeczkę jeszcze raz weź w dłonie, by cała pokryta byłą oliwą. Układaj na blaszce w odstępach około 5 cm, gdyż bułki podwójnie wyrastają.Posyp każdą sezamem i umieść blachę w piekarniku na 12 - 15 minut.



Co zmieniłam?

Zaczyn: drożdże, woda i 50g mąki - wyrastanie 30 min w piekarniku 40st.
Do ciasta dałam już wówczas tylko 350 g mąki - tak aby razem było tyle co w przepisie Ani.
Nie smarowałam bułek oliwą.
Gdy uformowałam bułeczki, nakryłam jej jeszcze ściereczką i dałam i szanse jeszcze wyrosnąć.

 Bułki po garowaniu, przed pieczeniem


Bułki są blade, ale właśnie takie lubimy najbardziej.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: