Dietetyczne racuchy

By | 07:58 Zostaw komentarz
Mimo, że piekę je głównie z myślą o sobie (ze względu na nisko-kaloryczność) znikają w zastraszającym tempie. Podobne znalazłam kiedyś w sieci ja je zmodyfikowała, m.in nie daję aspartamu, który jak dla mnie jest trucizną i nic mnie nie przekona o jego nieszkodliwości.




Składniki na jedną porcję (ja zawsze robię podwójną):
  • 2 kubeczki serka waniliowego danio (takie z 4 paka)
  • 2 łyżki skrobi kukurydzianej (nie mylić z mąką kukurydzianą)
  • 2 jajka


Jajka mieszam mikserem dodaję skrobię i serki - wymieszać i gotowe :) Racuszki piekę na praktycznie suchej patelni teflonowej, tzn. wlewam kilka kropel oliwy i przecieram jednorazowym ręcznikiem.
Ważne aby piec na bardzo małym ogniu - inaczej spieką się i nie obrócimy ich na drugą stronę - no niestety musimy dać racuszkom czas.
Ja piekę na piecu elektrycznym, pokrętło mam nastawione na mniej niż 1 . Przy 1,5 już się zaczyna polka, więc radzę na 0,5
Jak zobaczymy, że ścina się góra drewnianym nożem przekładam na drugą stronę. Mimo, że w składzie nie ma cukru, racuszki są słodkie. Mój syn dodatkowo zjada je z konfiturami truskawkowymi mojej babci.

Dobra rada: piec cichaczem, dopiero jak upieczemy całą porcję zawołać rodzinkę, inaczej stoją nad patelnią i marudzą - jak długo jeszcze??? a mnie to strasznie stresuje !!! :)

Smacznego!






Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: