Rosół domowy

By | 08:01 Zostaw komentarz
Rosół - bardzo prosta zupa, ale zaraz po ślubie wcale nie było tak prosto -a to nie klarowny, a to blady, a to nie smaczny itd. Często coś co wydaję się bardzo łatwe w przygotowaniu, w praktyce okazuje się zupełnie inaczej.
Dlatego postanowiłam się podzielić z Wami tym przepisem, który mam dzięki mojej babci.
Innowacją śledząc inne przepisy jest w nieobrana cebula i mały pomidorek - dzięki nim kolor rosołu jest bardzo apetyczny !!!


A mój rosołek robię właśnie tak:
Składniki:

1. pół kury - oczywiście nie z marketu, najlepiej z ekologicznego chowu - ja użyłam kury ze wsi!
2. cztery duże marchewki
3. seler
4. średniej wielkości por
5. dwie duże pietruszki
6. jedna średnia cebula - nie obrana! bardzo ważne, bo rosół zyskuje piękny kolor
7. 3 listki laurowe
8. kilka ziarenek ziela angielskiego
9. pół łyżeczki pieprzu + kilka ziarenek pieprzu
10. łyżeczka soli
11 mały pomidorek
12.makaron nitki bg

Kurczaka i warzywa umyć i przekroić na mniejsze części wszystko zalać zimną !!! wodą 
Gdy do rosołu użyjemy ekologicznej kury  nie będziemy mieli problemu z tzw. szumowinami, które pojawiają się w czasie gotowania. Jeżeli mamy kurę sklepową - szumowiny zebrać łyżką. Rosół gotować około 2 godziny, aby mięso było miękkie i łatwo odchodziło od kości. 
Następnie przelać rosół do innego garnka. Marchewkę pokroić w małe kosteczki i wysypać razem z posiekaną świeżą pietruszką na ugotowany makaron. Kurczaka obrać i podzielić mięso na małe cząstki i dodać do makaronu. Zalać makaron gorącym rosołem - SMACZNEGO!!!
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: