Polędwiczki wieprzowe w sosie gorgonzola

By | 08:21 Zostaw komentarz
Danie to po raz pierwszy miałam okazję kosztować na komunii mojej chrześnicy. Wspaniałe dane  od razu zyskało moją sympatię. Spytałam tylko obsługę co to za danie z jakiego sera użyto. Potem poszło już gładko: wujek google jak zawsze okazał się pomocny :)



Składniki:
  • 2 polędwiczki wieprzowe
  • 150 g sera gorgonzola (może być mniej w zależności od smaku) - ja kupiłam ser w Biedronce :)
  • 200g gęstej śmietany
  • sól, 
  • pieprz, 
  • oliwa (ja smażę na oleju kokosowym) 
Polędwiczki kroimy po skosie w plasterki (ok. 1,5 cm), obsypujemy solą i rozgniecionym w moździerzu pieprzem., zostawiamy na co najmniej 10 min. Polędwiczki nie rozbijamy tylko delikatnie oklepujemy dłonią.
Następnie obsmażymy je na łyżeczce oleju kokosowego (może być inny tłuszcz, ale ja w swojej kuchni używam tylko oleju kokosowego - bezzapachowego) z jednej i drugiej strony.  
W osobnym naczyniu przygotowujemy sos:
  • śmietanę wraz z pokruszona gorgonzolą umieszczamy w garnuszku i nie doprowadzając do zagotowania, na bardzo małym ogniu, rozpuszczamy ser. Sos doprawiam solą i pieprzem.
Ciepłe polędwiczki wykładamy na półmisek i polewamy sosem. 
Gdy danie mi zostanie na drugi dzień odgrzewam w piekarniku :) Gdy danie ostygnie sos staje się bardzo gęsty wówczas jest bardzo gęsty, dolewam troszeczkę wody i dopiero wkładam do piekarnika. 
Danie to z uwagi na śmietanę i ser nie należy do dietetycznych za to do bardzo pysznych.
Smacznego!

Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: