WIGILIJNY BARSZCZ CZERWONY

By | 07:56 Zostaw komentarz
Wigilijny - nie wigilijny, bo robię go przez cały rok - szczególnie gdy chce się przymilić mojemu mężowi. Przepis ten jest autorstwa mojej teściowej - nie zmieniłam nic - i jak mówi mąż wychodzi mi lepszy niż mamowy. Wcześniej nie znałam takiego przepisu na barszcz - moja teściowa pochodzi z Ukrainy i stąd też pochodzi ów przepis.


SKŁADNIKI:
2 kg buraków
paczka fasoli "jaś"
2 garście suszonych grzybów
3-4 cebule
2 ząbki czosnku
garść majeranku
4-5 listków laurowych
4 ziela angielskie
pieprz
sól
sok z cytryny

Dzień wcześniej należy przepłukać fasolę wodą i  namoczyć ją na całą noc. Tak samo zrobić z grzybkami. 

Buraczki obrać i ugotować. Do gotowania dodać 2 listki laurowe, ziele angielskie, sól i pieprz.
Po ugotowaniu do miękkości buraczków - wyjmuję je i przecedzam.
Fasolę gotuje około 2 godziny z solą, cebulą i liściem laurowym. Gdy fasola jest miękka odlewam wodę i dodaję ją  do wywaru buraczanego. 
Pozostałe cebule kroję w kostkę i wrzucam do barszczu. Dodaję jeszcze czosnek, ziele angielskie, pieprz, sól i liście laurowe.
W osobnym garnuszku gotuję grzyby -  gdy się troszkę pogotuję wrzucam- razem z wodą!!! - do barszczu. Wszystko jeszcze troszkę gotuję i doprawiam - dodaję majeranek - ja sypię sporo - i świeżo wyciśnięty sok z cytryny.

SMACZNEGO!!!
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: