Domowy jogurt naturalny

By | 08:06 Zostaw komentarz
Składniki:
1 l świeżego mleka o zawartości tłuszczu 3,2%
kubek ekologicznego jogurt naturalnego- bez cukry i bez mleka w proszku



Zagotuj mleko do temperatury 60 stopni - jeżeli nie masz termometru, właściwą temperaturę sprawdzisz, wkładając palec do mleka i wytrzymując 10 sekund.
Do kubeczka z jogurtem wlej kilka łyżek ciepłego mleka, wymieszaj a następnie dodaj jogurt do mleka i dobrze wymieszaj.
Nakryj garnek i odstaw w spokojne miejsce na 12 h po tym czasie włóż jogurt do lodówki.


Przepis ten robiłam kilka razy, ale dopiero za 4 razem wyszedł gęsty. W internecie jest mnóstwo teorii na temat tego przepisu, ludzie polecają:
  • wystawić na słońce - przerabiałam
  • włożyć do kąpieli wodnej - również mam na koncie
  • przelać do słoika i zakręcić, aby nie dostały się bakterie - totalny bezsens
  • owinąć ściereczką i włóż pod puchową poduszkę lub kołdrę ;-)
po tych zabiegach jogurt miał konsystencję raczej maślanki niż jogurtu. Dopiero kiedy przestałam  czytać cudowne metody - mam faktycznie gęsty jogurt. I wierzcie mi wystarczy wymieszać , nakryć garnek czystą ściereczką i zostawić na całą  noc potem do lodówki i dopiero po kilku godzinach jest gęsty jogurt !!!
Do jogurtu można dodać świeże owoce, miód lub na co kto ma ochotę  :-)


Do kolejnej produkcji nie kupuję już jogurtu tylko używam własnego wcześniej zrobionego :)
SMACZNEGO!
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: