Zupa krem z dyni

By | 06:52 Zostaw komentarz
Zupa z dyni jest coraz bardziej popularna, ja również robiłam ją już w zeszłym roku według przepisów znalezionych w internecie - podejść miałam 3 w końcu się poddałam, bo stwierdziłam, że najwyraźniej ta zupa jest paskudna i taki jej urok. 
Miesiąc temu zostałam zaproszona na ognisko i jednym z przysmaków była zupa z dyni. Wszyscy się zajadali a ja z grzeczności musiałam spróbować. Okazało się, że ta zupa to niebo w gębie. Od razu wydębiłam przepis, który troszkę zmodyfikowałam (zrezygnowałam z serków topionych, śmietany i masła) aby zupa była dietetyczna.



Składniki:
dynia
czerwona papryka
świeży lub suszony tymianek
naturalna kostka bulionowa bio
sól 
pieprz

Przepis:

Dynię umyć, obrać, pokroić w grubą kostkę i ugotować w bulionie. Dynia musi być ledwie zakryta bulionem - inaczej zupa będzie za rzadka - jeżeli wlejecie więcej bulionu to po ugotowaniu należy odlać trochę wody.

Często mieszając doprawić dynię do stanu gdzie się rozpada tworząc papkę. Do ugotowanej dyni dodać świeży tymianek i pokrojoną w małą kostkę czerwoną paprykę. Doprawić do smaku. Pogotować chwilkę po czym zmiksować blenderem. Następnie wrzucić pokrojoną w małą kostkę pierś kurczaka i jeszcze gotować. Gdy pierś będzie miękka - zupa jest gotowa.
Wyrazistego smaku dodaje w tej zupie papryka i tymianek.
Zupa jest bez tłuszczu i przez to jest bardzo dietetyczna i zdrowa. Polecam spróbować bo jest pyszna. Mi w każdym razie bardzo smakuje.
Do podania dodałam łyżkę gęstego jogurtu.
SMACZNEGO!




Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: